tirsdag, oktober 14, 2008

Reboot

Jeg har slettet tidligere indlæg - de er ikke relevante længere. De handlede om mit arbejde fra starten i ASE, og havde mest karakter af en dagbog.

Status

Jeg "nyder" en efterårsferie på arbejde - der er nogle store klumper der skal arbejdes ned. På hjemmefronten er Anne Mette i gang med at male stuen grå - det pynter. Ungerne er hos mormor og morfar. Jeg skal nok til at skifte fjedre og støddæmpere på Audien i eftermiddag - jeg har et Bilstein B12 kit liggende til den.

Optima Baron

Jeg har en Optima Baron liggecykel der har voldt mig nogle kvaler med gearskiftet. Gearkablet bandt, så der skulle trækkes 2 gear før den startede med at skifte. I går fik jeg skiftet kabelstrømpen til Fibrax 4mm rustfri, og monteret den omhyggeligt for at undgå buk. Det yderkabel jeg trak ud havde et par buk, og det er sikkert det der har givet problemet. Efter skiftet skifter den igen godt - nu mangler jeg bare en løsning på problemerne med skifteren i regnvejr - drejeskifteren er alt for glat og kort, så jeg leder efter en 9 speed halfpipe SRAM Attack eller SRAM Rocket drejeskifter. De produceres ikke mere :-(